OBIAD – doskonalenie umiejętności w jedzeniu – zachowanie przy stole, posługiwanie się sztućcami
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola, różne sytuacje edukacyjno – wychowawcze organizowane przez dzieci i nauczyciela o charakterze indywidualnym lub w małych zespołach ze szczególnym uwzględnieniem kącików zainteresowań, rozmowy indywidualne lub w małych zespołach, obserwacje dzieci ,indywidualne wspomaganie
i korygowanie rozwoju.
– ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne
– spotkania w kręgu
– zabawy i ćwiczenia poranne
– zabawy ruchowe ze śpiewem
8.00 – 8.15
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.15 – 8.30
I ŚNIADANIE – doskonalenie umiejętności w jedzeniu, zachowanie przy stole
8.30 – 8.45
Czynności samoobsługowe i higieniczne, mycie zębów
8.45 – 10.45
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE.
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne:
Zajęcia z całą grupą: – Zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzanie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania, które będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych
- Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci – prowadzone w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy, nabywaniu i doskonaleniu umiejętności dzieci oraz zdobywaniu nowych doświadczeń.
- Zajęcia w kącikach zainteresowań – prowadzone w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci – realizowane w ciągu dnia
- sytuacje edukacyjne – zajęcia ze wsparciem nauczyciela,
- karty zadaniowe stanowiące podstawową dokumentację świadczącą o rozwoju dziecka, samodzielna praca dziecka ze wsparciem nauczyciela,
- zajęcia aktywizujące dziecko o charakterze plastycznym, muzycznym, ruchowym,
- zajęcia dowolne służące rozwijaniu zainteresowań, własnych pomysłów, zabawy konstrukcyjne klockami rozwijające zainteresowania techniczne, zabawy dowolne w ogrodzie,
- spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
8.45 – 10.45
Zajęcia dodatkowe: język angielski 2/tyg, gimnastyka korekcyjna 2/tyg, rytmika 2/tyg;
10.45 – 11.00
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do II śniadania
11.00 – 11.15
II śniadanie.
11.15 – 11.30
Przygotowanie do leżakowania /zabiegi higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
11.30 – 12.45
- zajęcia ciche o charakterze relaksacyjnym
- słuchanie muzyki
- leżakowanie
- kontynuacja zajęć podjętych w czasie przedpołudniowym
- praca indywidualna z dziećmi
- zajęcia o charakterze relaksacyjnym
- swobodna działalność dzieci
- zabawy ruchowe ze śpiewem
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym
12.45 – 13.00
Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu
13.00 – 13.30
13.30 – 13.45
Czynności samoobsługowe i higieniczne
13.45 – 17.00
- rozchodzenie się dzieci
- samorzutne zabawy dzieci, obserwacje dzieci
- wspólne zabawy ruchowe w Sali
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
- praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących, kompensacyjnych
- swobodna działalność dzieci