Założenia dydaktyczne na październik 2021
Tydzień 1 Idzie jesień…przez ogród i sad
– dzieli rytmicznie nazwy owoców i warzyw (na sylaby)
– wie, że spożywanie warzyw i owoców jest zdrowe
– rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
– wykonuje prace plastyczną według instrukcji
– śpiewa refren piosenki
Tydzień 2 Idzie jesień…do zwierząt
-rozpoznaje wiewiórkę i poznaje jej zwyczaje
– wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy
– utrwala pojęcie tyle samo
– rozpoznaje różne faktury za pomocą dotyku
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne
Tydzień 3 Co z czego otrzymujemy
– wie, jak się piecze chleb
– śpiewa refren piosenki
– liczy w zakresie 4
– rozpoznaje i naśladuje odgłosy wiejskich zwierząt
– ilustruje ruchem piosenki
Tydzień 4 Idzie jesień…z deszczem
-rozumie, że deszcz jest potrzebny
– śpiewa refren piosenki
– stosuje słowa duży, mały
– słucha, rozróżnia i nazywa odgłosy
– eksperymentuje z wodą
Język angielski:
Tematy: Body. Face. Numbers. Activities
Utrwalanie piosenek: “Slowly and quickly”, “Noisy toys” , “If you’re happy”
Słownictwo: little, noisy , puffer train, nose, eyes, ears, mouth, finger, head, shoulders,
knees, toes, arms, potato, dragon, quick; Numbers 1-7.
Piosenki: “Head and shoulders“
Chant: “One potato”
Zwroty:
Count, how many potatoes can you see ?
Close your eyes!
Open your eyes!
Look, what’s this?
Historyjka: The dragon
Zwroty:
I can see
I’m scared
Well done
Dialog
How old are you?
I am four/ five.