Założenia dydaktyczne

Założenia dydaktyczne na październik 2021

 

Tydzień 1 Idzie jesień…przez ogród i sad

– dzieli rytmicznie nazwy owoców i warzyw (na sylaby)

– wie, że spożywanie warzyw i owoców jest zdrowe

– rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa

– wykonuje prace plastyczną według instrukcji

– śpiewa refren piosenki

 

Tydzień 2 Idzie jesień…do zwierząt

-rozpoznaje wiewiórkę i poznaje jej zwyczaje

– wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy

– utrwala pojęcie tyle samo

– rozpoznaje różne faktury za pomocą dotyku

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśne

 

Tydzień 3 Co z czego otrzymujemy

– wie, jak się piecze chleb

– śpiewa refren piosenki

– liczy w zakresie 4

– rozpoznaje i naśladuje odgłosy wiejskich zwierząt

– ilustruje ruchem piosenki

 

Tydzień 4 Idzie jesień…z deszczem

-rozumie, że deszcz jest potrzebny

– śpiewa refren piosenki

– stosuje słowa duży, mały

– słucha, rozróżnia i nazywa odgłosy

– eksperymentuje z wodą

 

Język angielski:

Tematy:  Body. Face. Numbers. Activities     
Utrwalanie piosenek: “Slowly and quickly”, “Noisy toys” , “If you’re happy”
Słownictwo: little, noisy , puffer train, nose, eyes, ears, mouth, finger, head, shoulders,
knees, toes, arms, potato, dragon, quick; Numbers 1-7.

Piosenki: “Head and shoulders“
Chant: “One potato”
Zwroty:
Count, how many potatoes can you see ?
Close your eyes!
Open your eyes!
Look, what’s this?

Historyjka: The dragon
Zwroty:
I can see
I’m scared
Well done

Dialog
How old are you?
I am four/ five.