Założenia na październik

TYDZIEŃ I: Jesień w sadzie i w ogrodzie

 W tym tygodniu dzieci:
− namalują farbami, za pomocą rolki po papierze toaletowym
− wysłuchają: opowiadania Stanisława Karaszewskiego Owocowa uczta, wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Prawda czy plotka?, wiersza Małgorzaty Skrobacz Kosz warzyw
− będą zgadywać, jaki to owoc
− będą brać udział w ćwiczeniach słuchu fonematycznego
− poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają ciekawostek o osach
− wysłuchają piosenki Dary jesieni i ją zaśpiewają
− dokonają syntezy głoskowej
− będą rozwijać zmysł smaku
− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2
− narysują swoje ulubione warzywo
− wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk

TYDZIEŃ II: Zwierzęta jesienią 

W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej List Pani Jesieni oraz opowiadania Wiktorii
Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Przedstawienie z okazji święta lasu
− przygotują makietę jesiennego lasu
− poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Przygotowania do zimy
− wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
− odkryją zapis cyfrowy liczby 3
− rozwiną umiejętność pracy w grupie
− rozwiążą quiz o jeżu
− rozpoznają głoski w nagłosie
− wykonają ćwiczenia słowotwórcze
− rozpoznają emocje u siebie i innych
− wykonają pracę plastyczną Zwierzęta jesienią

TYDZIEŃ III: Moja rodzina i mój dom

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej W Krainie Jedwabnej Pajęczyny
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moja kochana rodzina
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Moja rodzina
− wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
− wypowiedzą się na temat swoich rodzin
− rozwiążą zagadkę
− poznają literę m – małą i wielką, drukowaną i pisaną
− utrwalą wiadomości o figurach geometrycznych
− poznają figurę geometryczną − trójkąt
− dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki
− będą wymieniać rodzaje domów i i nazywać pomieszczenia
− utrwalą umiejętność kodowania

TYDZIEŃ IV: Domowi ulubieńcy

W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o pewnej papudze
− wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych
− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Mój kochany pies
− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
− poznają cyfrę 4
− poznają sposoby właściwej opieki nad zwierzętami
− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt
− wykonają pracę plastyczną Mój pupil
− rozwiążą zagadki o zwierzętach