Założenia dydaktyczne na Grudzień 2021
I Tydzień ,,Jak wyglądał świat przed milionami lat”
– rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne pt. ,,Dinozaury”,
– Rozwijanie mowy poprzez utwory literackie: opowiadanie pt. ,,Dinozaury” E. Stadtmuller oraz wiersz pt. ,,Dinozaury” A. Wojtyła,
– Rozwijanie koncentracji uwagi poprzez ćwiczenia typu ,, Znajdź różnice”,
– Rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów w oparciu o książki i ilustracje,
– Kształtowanie poczucia rytmu,
– Rozwijanie umiejętności wokalnych przy piosence pt. ,,Kto widział dinozaura” B. Forma,
– Ćwiczenie umiejętności liczenia w aspekcie głównym i porządkowym w zakresie trzech,
– Poznanie pojęć: duży, większy, największy,
– Rozwijanie zdolności manualnych, wyklejanie skrawkami materiałów sylwety dinozaura,
– Kształtowanie tradycji obchodzenia święta górników – Barbórki.
II Tydzień ,,Idzie zima ze śniegiem”
– Ćwiczenia logopedyczne usprawniające mowę pt. ,, Śnieżne zabawy”, wierszyk logopedyczny pt. ,, Sypie śnieg” B. Szelągowskiej,
– Wykonywanie ćwiczeń oddechowych pt. ,,Śnieżynki”, ,,Biały puch”,
– Wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych charakterystycznych dla zimy,
– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat na podstawie opowiadania A. Widzowskiej pt. ,, Śnieg”,
– Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu,
– Rozwijanie umiejętności wokalnych przy piosence pt. ,, Zima” B. Forma,
– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
– Rozwijanie słuchu fonematycznego, rytmiczne dzielenie nazw zabawek na sylaby,
– Poznanie tradycji obchodzenie mikołajek – wykonanie listu do Świętego Mikołaja,
– Rozwijanie zdolność manualnych – praca plastyczna pt. ,, Czapka i szalik”,
– Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych pt. ,,Płatki śniegowe”,
– Zabawy muzyczno – ruchowe o charakterze integracyjnym,
III Tydzień ,, Świąteczne przygotowania”
– Rozwijanie mowy w oparciu o utwory literackie,
– Ćwiczenie oddechowe pt. ,, gorące ciasteczka”
– Rozwijanie zdolności kulinarnych – pieczenie pierników,
– rozwijanie kreatywności,
– Rozwijanie motoryki małej – praca plastyczna pt. ,, Prezenty dla rodziny”,
– Poznajemy sposoby przygotowania się do świat oraz tradycje bożenarodzeniowe,
– Rozwijanie zdolności muzycznych,
– Kształtowanie kompetencji matematycznych – układanie choinki z figur geometrycznych,
– Wzmacnianie więzi w grupie poprzez zabawy tradycyjne związane z tematyką świąteczną,
IV Tydzień ,, Święta tuż, tuż”
– Rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych,
– Wspólne śpiewanie piosenki pt. ,,Choinko piękna jak las” oraz kolędy,
– rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania czytanego tekstu,
– Ćwiczenia logopedyczne pt. ,,Tańczący płomień”,
– Zabawa ortofoniczna pt. ,,W stajence”,
– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podstawie opowiadania pt. ,,Święta” E. Stadtmuller,
– Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie pięciu,
– Rozwijanie kreatywności – pt. ,,Choinka” – wykonanie choinki według własnego pomysłu z dostępnych materiałów,
– Zabawy taneczno – ruchowe integrujące grupę pt. ,,Taniec śnieżynek”, ,,Rozpoznaj Mikołaja”,
V Tydzień Mijają dni, miesiące, lata.
– Ćwiczenia oddechowe pt. ,,Fajerwerki z konfetti”,
– Rozwijanie mowy na podstawie wiersza D. Gellner ,,Przyjecie”,
– Kultywowanie zwyczaju witania Nowego Roku,
– Poznanie pojęcia Sylwester,
– Rozwijanie koncentracji uwagi,
– Rozwijanie wiedzy na temat upływu czasu,
– Rozwijanie pamięci muzycznej przy piosence pt. ,,Smutny czy wesoły”,
– Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dziecka,
– Rozwijanie empatii,
– Praca plastyczna – pt. ,, Kolorowe baloniki”.
JĘZYK ANGIELSKA
Tematy: Christmas. Clothes.
Utrwalanie piosenek: “Slowly and quickly”, “Noisy toys” , “If you’re happy” ,“Head and shoulders“, chantu: “One potatoe”, „ Chocolate song“, “Noisy toys”, “Good Morning Mr. Rooster”, „Hello Reindeer”, „Little snowflake” .
Słownictwo: ice cream, monster, reindeer, snowman, Santa, snowflake, rooster, Christmas, man, beard, sweets, very happy, trousers, shoes, hat, coat, boots, gloves, long, dress, skirt.
Piosenki nowe: “SANTA” , “Put on your shoes”
Konwersacja:
What do you want for Christmas? z wykorzystaniem poznanych dotychczas nazw zabawek i słodyczy
Zwroty:
What is Santa wearing?
He’s wearing….
Happy Holidays!
Here you are!
Story Humpty Dumpty
Zwroty:
What a lovely…..!
Be careful!
Bye-bye!
Poor Humpty Dumpty!