ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE NA MAJ 2021
I TYDZIEN ,,ŁĄKA WIOSNNĄ”
- rozwijanie mowy, myślenia przyczynowo-skutkowego. Tworzenie informacji w oparciu o utwory literackie
- Uczenie szacunku do przyrody. Wskazywanie walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie. Doskonalenie liczenia w zakresie (1 do 6)
- Umuzykalnienie – zabawy tabaczne, ćwiczenia emisyjne, śpiew a capella. Słuchanie muzyki poważnej
- Kształtowanie ekspresji plastycznej z użyciem: kredki, farb, plasteliny
- Doskonalenie sprawności fizycznej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych II TYDZIEŃ ,,WIOSNA NA WSI”
- rozwijanie mowy i myślenia (utwory literackie, teatrzyk kukiełkowy)
- pobudzanie pracy lewej i prawej półkuli mózgowej
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- ćwiczenia w liczeniu
- kształtowanie umiejętności plastycznych (formy przestrzenne)
- umuzykalnienie – kształtowanie poczucia rytmu, śpiew a capella solo i w grupie, słuchanie muzyki
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, stosunku o przyrody, odpowiedzialności za ,,braci mniejszych”
- cieczenia umiejętności plastycznych (rysowanie, formy przestrzenne)
- rozwijanie sprawności fizycznej (zabawy ruchowe, ćwiczenia) III TYDZIEŃ ,,ZNAMY RÓŻNE ZAWODY”
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w rozumieniu i poznawaniu siebie i swojego otoczenia
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
- ćwiczenie umiejętności w liczeniu (od 1 do 6)
- rozwijanie umiejętności plastycznych z użyciem rozmaitych materiałów plastycznych w tym masy solnej
- słuchanie muzyki, śpiew, zabawy rytmiczno-ruchowe
- rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej IV TYDZIEŃ ,,MOI RODZICE”
- rozwijanie mowy i myślenia inspirowane utworem literackim
- rozwijanie koncentracji uwagi, pamięci logicznej i wyobrażeń
- wywoływanie przeżyć mających wpływ na zrozumienie i zapamiętywanie utworu
- przygotowywanie do aktywnego uczestnictwa w przedstawieniu
- wzmacnianie więzi z najbliższą rodzinną – przegotowywanie do Dnia Matki i Ojca (recytacja wierszy, śpiew, upominek)
- ćwiczenie emisji głosu, śpiew solo i w grupie
- kształtowanie umiejętności plastycznych z użyciem różnorodnych narzędzi plastycznych: kredka, pędzel, nożyczki
- zabawy ruchowe z uwzględnieniem ćwiczeń według Weroniki Sherborne