Założenia dydaktyczne na maj 2021 ,,Bursztyny”

          ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE NA MAJ 2021

 

          I TYDZIEN ,,ŁĄKA WIOSNNĄ”

  • rozwijanie mowy, myślenia przyczynowo-skutkowego. Tworzenie informacji w oparciu o utwory literackie
  • Uczenie szacunku do przyrody. Wskazywanie walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie. Doskonalenie liczenia w zakresie (1 do 6)
  • Umuzykalnienie – zabawy tabaczne, ćwiczenia emisyjne, śpiew a capella. Słuchanie muzyki poważnej
  • Kształtowanie ekspresji plastycznej z użyciem: kredki, farb, plasteliny
  • Doskonalenie sprawności fizycznej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych                                                                                                                             II TYDZIEŃ ,,WIOSNA NA WSI”
  • rozwijanie mowy i myślenia (utwory literackie, teatrzyk kukiełkowy)
  • pobudzanie pracy lewej i prawej półkuli mózgowej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • ćwiczenia w liczeniu
  • kształtowanie umiejętności plastycznych (formy przestrzenne)
  • umuzykalnienie – kształtowanie poczucia rytmu, śpiew a capella solo i w grupie, słuchanie muzyki
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, stosunku o przyrody, odpowiedzialności za ,,braci mniejszych”
  • cieczenia umiejętności plastycznych (rysowanie, formy przestrzenne)
  • rozwijanie sprawności fizycznej (zabawy ruchowe, ćwiczenia)                                                                                                                                           III TYDZIEŃ ,,ZNAMY RÓŻNE ZAWODY”
  • wspomaganie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w rozumieniu i poznawaniu siebie i swojego otoczenia
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem 
  • ćwiczenie umiejętności w liczeniu (od 1 do 6)
  • rozwijanie umiejętności plastycznych z użyciem rozmaitych materiałów plastycznych w tym masy solnej
  • słuchanie muzyki, śpiew, zabawy rytmiczno-ruchowe
  • rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej                                                                                                                                       IV TYDZIEŃ ,,MOI RODZICE”
  • rozwijanie mowy i myślenia inspirowane utworem literackim
  • rozwijanie koncentracji uwagi, pamięci logicznej i wyobrażeń
  • wywoływanie przeżyć mających wpływ na zrozumienie i zapamiętywanie utworu
  • przygotowywanie do aktywnego uczestnictwa w przedstawieniu
  • wzmacnianie więzi z najbliższą rodzinną – przegotowywanie do Dnia Matki i Ojca (recytacja wierszy, śpiew, upominek) 
  • ćwiczenie emisji głosu, śpiew solo i w grupie
  • kształtowanie umiejętności plastycznych z użyciem różnorodnych narzędzi plastycznych: kredka, pędzel, nożyczki
  • zabawy ruchowe z uwzględnieniem ćwiczeń według Weroniki Sherborne