ZAŁOŻENIA NA KWIECIEŃ 2021
I TYDZIEŃ ,,ŚWIETA WIELKANOCNE”
– Ukazanie tradycji, symboliki Świąt Wielkanocnych,
– Rozwijanie sprawności manualnych oraz inwencji twórczej podczas dekorowania jajek i zajączków wielkanocnych,
– Ćwiczenia w liczeniu – porównywanie (1- 6),
– Ćwiczenia sprawności fizycznej z uwzględnieniem zabawy typu ,,Kalambury””,
– Zabawy muzyczno – ruchowe, tańce przy piosence wielkanocnej,
– Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego (historyjka obrazkowa).
II TYDZIEŃ ,,CHCIALBYM BYC SPORTOWCEM”
– Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych pomocnych w poznawaniu siebie i swojego otoczenia,
– Rozmowa: rodzice – dziecko inspirowana wierszem, piosenką i ilustracją,
– Zabawy ruchowe: ruchowo – naśladowcze, zabawy z piłką,
– Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem kredki.
III TYDZIEŃ ,,DBAMY O PRZYRODE”
– Kształtowanie emocjonalnego stosunku do przyrody, zachęcanie do wycieczek przyrodniczych,
– Ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej,
– Doskonalenie umiejętności liczenia – porównywanie liczebności zbiorów,
– Praca plastyczna ,,Drzewo”” dowolna technika (farba, plastelina, kredki), malowanie paluszkami,
– Ćwiczenia logopedyczne,
– Zabawa kalambury.
IV TYDZIEŃ ,,CO SIE DZIEJE W KOSMOSIE”?
– Rozwijanie myślenia – pobudzanie do refleksji z uwzględnieniem podstawowych wiadomości o Kosmosie, (układ słoneczny, Kosmonauci, UFO, Mikołaj Kopernik),
– Rozwijanie mowy inspirowanej poezją dziecięcą,
– Ćwiczenia klasyfikacyjne,
– Śpiewanie solo – a capella znanych piosenek,
– Rozróżnianie nastrojów w muzyce,
– Doskonalenie umiejętności ciecia po linii (nożyczki),
– Rysowanie z uwzględnieniem całej powierzchni kartki,
– Rozwijanie sprawności fizycznej – zabawy i ćwiczenia w sali przedszkolnej,
– Zabawy bieżne i na przyrządach w ogródku przedszkolnym.
V TYDZIEŃ ,,JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM”
– Budowanie u dzieci tożsamości narodowej,
– Wzbudzanie zainteresowania regionem i krajem,
– Poznanie wybranych miast Polski i rzeki Wisły,
– Kształtowanie właściwych postaw w sytuacjach gdy pojawiają się: godło Polski, barwy państwowe, hymn narodowy,
– Ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowanie wg. wybranej cechy,
– Śpiewanie piosenki patriotycznej,
– Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem różnych technik i materiałów, (malowanie farbami, rysowanie kredką, lepienie z plasteliny),
– Rozwijanie aktywności fizycznej,
– Dostarczenie wiedzy z zakresu integracji europejskiej.