Założenia dydaktyczne – Kwiecień 2021 – ,,Bursztyny”

ZAŁOŻENIA NA KWIECIEŃ 2021

I TYDZIEŃ ,,ŚWIETA WIELKANOCNE”

 – Ukazanie tradycji, symboliki Świąt Wielkanocnych,

 – Rozwijanie sprawności manualnych oraz inwencji twórczej podczas dekorowania jajek i zajączków wielkanocnych,

 – Ćwiczenia w liczeniu – porównywanie (1- 6),

 – Ćwiczenia sprawności fizycznej z uwzględnieniem zabawy typu ,,Kalambury””,

 – Zabawy muzyczno – ruchowe, tańce przy piosence wielkanocnej,

 – Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego (historyjka obrazkowa).

II TYDZIEŃ ,,CHCIALBYM BYC SPORTOWCEM”

– Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych pomocnych w poznawaniu siebie i swojego otoczenia,

– Rozmowa: rodzice – dziecko inspirowana wierszem, piosenką i ilustracją,

– Zabawy ruchowe: ruchowo – naśladowcze, zabawy z piłką,

– Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem kredki.

III TYDZIEŃ ,,DBAMY O PRZYRODE”

– Kształtowanie emocjonalnego stosunku do przyrody, zachęcanie do wycieczek przyrodniczych,

– Ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej,

– Doskonalenie umiejętności liczenia – porównywanie liczebności zbiorów,

– Praca plastyczna ,,Drzewo”” dowolna technika (farba, plastelina, kredki), malowanie paluszkami,

– Ćwiczenia logopedyczne,

– Zabawa kalambury.

IV TYDZIEŃ ,,CO SIE DZIEJE W KOSMOSIE”?

– Rozwijanie myślenia – pobudzanie do refleksji z uwzględnieniem podstawowych wiadomości o Kosmosie, (układ słoneczny, Kosmonauci, UFO, Mikołaj Kopernik),

– Rozwijanie mowy inspirowanej poezją dziecięcą,

– Ćwiczenia klasyfikacyjne,

– Śpiewanie solo – a capella znanych piosenek,

– Rozróżnianie nastrojów w muzyce,

– Doskonalenie umiejętności ciecia po linii (nożyczki),

– Rysowanie z uwzględnieniem całej powierzchni kartki,

– Rozwijanie sprawności fizycznej – zabawy i ćwiczenia w sali przedszkolnej,

– Zabawy bieżne i na przyrządach w ogródku przedszkolnym.

V TYDZIEŃ ,,JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM” 

– Budowanie u dzieci tożsamości narodowej,

– Wzbudzanie zainteresowania regionem i krajem, 

– Poznanie wybranych miast Polski i rzeki Wisły,

– Kształtowanie właściwych postaw w sytuacjach gdy pojawiają się: godło Polski, barwy państwowe, hymn narodowy,

– Ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowanie wg. wybranej cechy,

– Śpiewanie piosenki patriotycznej,

– Zajęcia plastyczne z wykorzystaniem różnych technik i materiałów, (malowanie farbami, rysowanie kredką, lepienie z plasteliny),

– Rozwijanie aktywności fizycznej,

– Dostarczenie wiedzy z zakresu integracji europejskiej.