Turkusy, Szmaragdy – założenia programowe na maj

Maj, tydzień 1. Moja miejscowość, mój region

  • określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto)
  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie ważniejszych obiektów i miejsc
  • zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.)
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście

Maj, tydzień 2. Moja ojczyzna

  • poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  • słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską
  • poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Maj, tydzień 3. Łąka w maju

  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:-  ze śpiewem-  rytmicznych- ilustracyjnych

Maj, tydzień 4. Święto rodziców

  • podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego
  • opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
  • układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według kolejności zdarzeń
  •  słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów
  •  wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście